Panasonic has announced its financial results for the first quarter of the current fiscal year, which began in April 2012. The first quarter of 2012 was completed with an increase in operating profit, due to restructuring, strengthening governance structures and the reduction of fixed costs. Operating profit in the first quarter of 2012 was 38.6 billion yen, and it is a significant increase compared to last year (592% year on year). This means that the Panasonic clearly goes to financial difficulties, which until recently was facing.
Gross profit and net income of Panasonic Corporation in the first quarter of 2012 are positive (for the first time since the third quarter of the tax year 2011, taking into account the last 6 quarters).
How does it work in detail?
First, we can see that the value of sales fell by 6% compared to the previous year (taking into account Japan and the rest of the world), one same profit was due to effective restructuring and closing of unprofitable factories. In obtaining profit also helped Panasonic to focus on product sales from the segment "premium". Japanese company abandoned production segments of the cheapest devices such as TVs and a shift to more expensive models, where margins are higher and competition less.
Panasonic also be able to do what he could not do such as Sony - most panels Panasonic TV comes from other manufacturers, but unlike Sony Panasonic yet this earns.
The financial report also shows that Europe is the smallest market for Panasonic, in addition to shrinking the most (-15% of the sales in value year on year). Market, which recorded a sales growth were North and South America. (+2%). It is clear that the crisis in Europe is also being felt by producers outside. Panasonic sells the most products are still in their home country - 51% of the volume. Europe is only 9%.
Profitability segment for consumer electronics Panasonic is still relatively small (2.2%) but still higher than the type of organic products 'Eco Solutions' where is all of a sudden 1.1%. Most profitable for the Japanese company's appliances, which Panasonic earned 8.7% which translates to nearly 37.5 billion yen. For comparison, the 7.4 billion electronics.
It is clear that Panasonic does not want to make the mistake of Pioneer and stopped to focus exclusively on the plasma screens. The value of sales of LCD (mostly LEDs) amounted to 92.3 billion yen, 42.4 billion while plasmas.
パナソニックは2012年4月に始まった現在の会計年度の最初の四半期の決算を発表した。 2012年の第1四半期は、ガバナンス体制を強化再編による営業利益の増加や、固定費の削減で完了した。 2012年第1四半期の営業利益は38.6億円となりました、そして、それは昨年に比べて有意な増加(前年同期比592パーセント増)となります。これは、パナソニックが明らかに最近まで直面していた財政難に行くことを意味します。
2012年第1四半期の売上総利益は、パナソニック株式会社の当期純利益は、(課税年度2011年第3四半期以来初めて、アカウントに最後の4分の6を取る)陽性である。
それはどのように具体的に動作しますか?
まず、売上高の値は前年(アカウント、日本と世界の残りの部分を考慮して)に比べて6%減少したことを確認することができ、一つの同じ利益は不採算工場の効果的な再編と閉鎖したことによるものです。利益を得ることにもパナソニックがセグメント "プレミアム"から製品の販売に注力することができました。日本の会社はそのようなテレビやマージンが高く、競争の少ない、より高価なモデルへのシフトとして最も安価なデバイスの生産·セグメントを断念した。
ほとんどのパネルはパナソニックのテレビは他のメーカーから来ているが、ソニーパナソニックと違ってまだこれが稼いでいる - パナソニックはまた、彼は、ソニーとして何ができなかったものを行うことができる。
財務報告書はまた、ヨーロッパは(前期比値年度の売上高の15%)ほとんどの縮小に加えて、パナソニックのための最も小さい市場であることを示している。売上高の伸びを記録した市場は、北米、南米であった。 (2パーセント)。これは、ヨーロッパの危機も外部のプロデューサーで感じていることは明らかである。パナソニックは、ほとんどの製品が自国に残っている販売している - 体積の51%を。ヨーロッパはわずか9%である。
家電パナソニックの収益性セグメントは、まだ比較的小さい(2.2%)が、突然1.1%のすべてであるオーガニック製品 "エコソリューション"のタイプよりもさらに高くなっています。パナソニックはほぼ375億円に変換8.7パーセントを獲得し、日本企業の家電製品用の最も収益性の高い。比較のために、74億エレクトロニクス。
これは、パナソニック、パイオニアのミスをしたくないことは明らかであるとプラズマスクリーンに専念するために停止。 LCDの売上高の値(主にLED)が923億円、プラズマしばらく424億に達した。
松下公司宣布,在2012年4月开始的当前财年的第一季度的财务业绩。 2012年第一季度完成营业利润的增加,由于重组,加强治理结构和减少的固定成本。 2012年第一季度的经营利润为386亿日元,这是一个重大与去年同期相比增加592%(按年计)。这意味着,松下清楚,直到最近正面临着财政困难。
松下电器产业株式会社在2012年第一季度的总利润和纯收入(税2011年第三季度以来的第一次,考虑到过去的6个季度)。
它是如何工作的细节?
首先,我们可以看到,销售的价值下跌了6%,相比上年同期(考虑考虑日本和世界其他地方的),一个同样的利润是由于有效的重组和关闭不盈利的工厂。在获取利润,也帮助松下段“溢价”专注于产品的销售。日本公司放弃生产环节的最便宜的设备,如电视,转向更昂贵的机型,利润较高,竞争少。
松下还能够做什么,他不能做的,如索尼 - 大多数面板来自其他制造商的松下电视,但不像索尼松下还赚取。
财务报告也显示,欧洲是最小的市场,松下,除了收缩(-15%的销售值同比)。北美和南美市场,录得销售增长。 (+2%)。很显然,欧洲的危机也正在感受到由生产商外。松下销售的大多数产品都是在自己的国家 - 51%的体积。欧洲是9%。
还是比较小的消费类电子产品的获利能力段松下(2.2%),但仍高于有机产品的环保解决方案',其中的1.1%突然类型的。最赚钱的日本公司的电器,松下获得了8.7%转化为近37.5亿日元。为了便于比较,7.4亿美元的电子产品。
很显然,松下并不想犯这样的错误的先锋,停下来专注于等离子屏幕。销售LCD(发光二极管)的价值总额为92.3亿日元,42.4亿美元,而等离子电视。
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