Yahoo, the former Giant and current internet world zombie has a new president. The new Mrs. President to be exact. It's Marissa Mayer, who worked for the past 13 years at Google. Its task will be to save Yahoo, but the question is whether the mission has any chance at all of success.
In the late '90s and at the beginning of the next millennium, for many people it was almost synonymous with Yahoo all over the internet. Search this company was the most widely used, a large proportion of Internet users in general can not move outside the Yahoo portal, where you can get everything you expected. In 2000, the per share the company paid close to $ 120. Now, the price has dropped to a little over $ 15, Yahoo had to release two thousand employees, has been overtaken by Google on many fronts, and four successive presidents in the past four years have not been able to remedy this.
Of course, Yahoo still has a lot of advantages. It has a sizable portfolio of products - Yahoo Mail, Yahoo Messenger, Yahoo Groups, Yahoo Voice, Yahoo! Voices, Yahoo! Sports (with a truly unique set of columnists), Yahoo News, Yahoo Finance and Yahoo Shopping. The first around the world second only to Hotmailowi, and all Yahoo services together attract 700 million monthly users, which is a number that gives considerable initial capital. The problem however is that all their products Yahoo still can not connect into one efficient body. And that will be the main task of the new Mrs. President, who will also need to create a coherent vision and direction for the company, and without hesitation to cut services to the vision and direction of that do not fit. But will it make a difference, and Yahoo is yet to rescue?
Probably not. It is for this reason that the company has been around for years, there is no specific business strategy, I do not know what it really is - is a media corporation or perhaps technology. And this inconsistency is reflected in all its activities. As well as still bounces, but hiccup, the fact that the early success of Yahoo has meant that the giant then stopped to take any risks. A online business rules are very simple. Or you're fighting all the time, or simply place an arms and give to devour the competition.
Yahoo requires so many changes that I really should take a few years. And so long one of the corporation can not, the network changes everything at the speed of light can not, but almost. Companies that have tried the initial success and subsequent failures to make myself again - such as MySpace and AOL - did not succeed. And so it hard to believe that Yahoo can still change quickly as the chaotic collection of aging network services into something at a higher level of development. Of course, would have to buy new products and promising startups, but then would have to enter into a price war with Facebook, Google, Microsoft, and Yahoo are the world simply can not afford. The company has "only" two billion U.S. dollars in cash at twenty Facebok billion, 50 billion or 60 billion Google Microsoft. It seems, therefore, that the initial pool of luck that allowed Yahoo put out in the early years of the Web, has just run out. And now, just waiting for us to observe a slow death.
ヤフー、前者ジャイアントと現在のインターネットの世界のゾンビは新大統領を持っています。正確には新大統領夫人。これは、Googleでの過去13年間のために働いたのMarissa Mayer、だ。そのタスクは、Yahooを保存することであろうが、問題は、ミッションが成功のまったくチャンスを持っているかどうかである。
90年代後半のそして次の千年紀の初めに、多くの人々のために、それはすべてインターネット上でYahooとほぼ同義であった。この会社は、最も広く使用された検索は、一般のインターネット利用者の大部分は、あなたが期待すべてを得ることができますヤフーのポータル、外に移動することはできません。 2000年には、一株当たりは、会社の近くに120ドルを支払った。さて、価格は15ドル余りに落ちた、Yahooが2000の従業員を解放しなければならなかった、多くの面でグーグルに追い抜かされており、過去4年間で4つの連続した大統領は、この問題を解決することができませんでした。
もちろん、Yahooはまだ多くの利点を持っています。 Yahooメール、Yahooメッセンジャー、Yahooグループ、ヤフーボイス、ヤフーの声、Yahoo!スポーツ(コラムニストのユニークな設定されている)、Yahooニュース、YahooファイナンスとYahoo!ショッピング - それは製品のかなりのポートフォリオを持っています。 Hotmailowi、すべてのYahooサービスに次ぐ世界第一の周りには、一緒にかなりの初期資本を与える数が700万の月間ユーザーを引き付ける。問題はしかし、すべての自社製品Yahooはまだ1効率的なボディに接続することができないということです。そして、それはまた会社にコヒーレントビジョンと方向性を作成したり、躊躇することなくフィットしないのビジョンと方向性にサービスをカットする必要があります新しい夫人社長の主な仕事になります。しかし、それは違いを生むことが、Yahooは、救出にまだあるのだろうか?
おそらくない。それはこの理由のために会社は何年も前から出回っていたことを、具体的な事業戦略があるとされていない、私はそれが本当に何なのかわからない - メディア株式会社または多分技術です。そして、この矛盾は、そのすべての活動に反映されます。同様に、まだバウンスが、しゃっくり、Yahooの初期の成功は、巨人が次にどんなリスクを取ることを停止したことを意味しているという事実。オンラインビジネスのルールは非常に簡単です。またはあなたはすべての時間を戦っている、または単に腕を置き、競争を食い入るように与える。
ヤフーは、私は本当に数年かかるはずであるように多くの変更が必要になります。と企業の一つ限りでは、ネットワークができていない光の速さですべてのものを変更することはできませんが、ほとんど。 MySpaceやAOLなど - - もう一度自分自身を作るために初期の成功とその後の失敗をしようとしている企業は成功しませんでした。そしてそれはハードYahooはまだ開発のより高いレベルで何かに、ネットワークサービスを、高齢化の混沌としたコレクションとしてすぐに変わることができると信じています。もちろん、新製品や有望なスタートアップを購入する必要があるだろうが、その後、フェイスブック、グーグル、マイクロソフト、ヤフーとの価格戦争の世界は単に余裕がないアールを締結しなければならないでしょう。同社は20 Facebok億、50億600億GoogleのMicrosoftを現金で "唯一"二億ドルを持っています。それはYahooがウェブの早い時期に出して許可された運の初期プールは、ちょうど足りなくなったこと、したがって、と思われる。私たちはゆっくりと死を観察するために、今、待っているだけ。
雅虎,前巨人和当前的互联网世界僵尸有一个新的总统。新的太太总统是准确的。这是经理Marissa Mayer在谷歌,谁的工作在过去的13年。它的任务将是拯救雅虎,但问题是任务是否有任何机会,在所有成功的。
在上世纪90年代末在进入下一个千年的开始,对许多人来说,这是几乎所有在互联网上与雅虎的代名词。搜索这家公司是使用最广泛的,大量的网民比例一般不能移动以外的雅虎门户网站,在这里你可以得到一切你所期望的。 2000年,公司每股支付至120元。现在,价格已跌至15美元以上的一点点,雅虎释放2000名员工,已经超越了由谷歌在许多方面,而,连续四次总统在过去的四年里一直没能解决这个问题。
当然,雅虎仍然具有很大的优势。它有一个庞大的产品组合 - 雅虎邮箱,雅虎通,雅虎群组,雅虎语音,雅虎的声音,雅虎体育(与一个真正独特的专栏作家),雅虎新闻,雅虎财经和雅虎购物。世界各地的仅次于Hotmailowi,和雅虎的服务吸引7亿的每月用户,这是一个数字,给出了相当大的初始资本。但问题是,他们所有的产品,雅虎仍然无法连接成一个高效率的机构。并且那将是新的主席先生,女士还需要建立一个连贯的视觉和方向,为公司的主要任务,并毫不犹豫地削减服务的愿景和方向的不适合。但它会有所作为,而雅虎又是救吗?
很可能不会。这是因为这个原因,该公司已经出现了多年,有没有具体的经营策略,我不知道它到底是什么 - 是一个媒体公司,或者技术。这种不一致体现在其所有活动。以及静态反弹,但打嗝,事实上,早期的成功意味着雅虎的巨人,然后停下来冒任何风险。一个在线的业务规则是非常简单的。或者你打所有的时间,或干脆放在一个武器给吞噬了竞争。
雅虎需要这么多的变化,我应该需要几年的时间。这么久的公司之一,网络改变一切的速度不能光,但差不多。公司已经尝试了初步的成功,后续的失败,使自己 - 如MySpace和美国在线(AOL) - 没有成功。因此,它很难相信,雅虎仍然可以迅速改变混乱的集合老化的网络服务的发展在更高层次上的东西。当然,将不得不购买新的产品和有前途的初创公司,但随后将进入与Facebook,谷歌,微软和雅虎是世界上根本买不起的价格战。公司拥有的“只有”两十亿美元的现金,20亿,50亿美元和60亿美元谷歌微软Facebok。因此,现在看来,初始池的运气,让雅虎在早年的Web,刚用完。而现在,只是等待着我们去观察一个缓慢的死亡。

No comments:
Post a Comment