Prefer to provide information on education and interests, reluctant to work and love relationships, like getting a virtual birthday - a student in the Social Psychology of Cultural checked as like and do not give young users of Facebook.
Facebook says more about you than you think
Margaret Kovalevskaya, fifth-year student of cultural studies in Social Psychology in Warsaw decided to see what the details of his life are divided into people aged 19-25 years in the virtual world of Facebook. Under the scientific supervision of prof. Wieslaw accept completed a research project for a thesis Fri "The identity of the individual in the context of postmodern transformations on the basis of the social networking site Facebook." Selected profiles investigated 100 women and 100 men, with a focus on factors such as: basic information, work and education, relationship status, interests (favorite quotes, movies, books, music) and number of friends. Researcher used the lists of friends shared by other students to reach out to a larger number of open profiles.
Place of work and relationship status being
It turned out that the young users prefer to publish information on the education and interests. As much as 76 percent. supplemented subjects heading for college, and 55 percent. reported data on secondary education. The situation is quite different from the work - only 34 percent. respondents wrote about their professional experience. Similarly, the status of a relationship - only 44 percent. have supplemented this box.
- For today's young people the internet is not only a fundamental means of communication, but also the creation of self-promotion and self-image. It is on social networking sites create their online identity, and often do so in an almost professional. The results of these studies show trends that guide the selection of published information about themselves, to do due diligence on what they want to share - says Michał Pozdał study, coach youth from Youth Zone SWPS.
Music more important than books
By creating your identity on Facebook, students indicate that they are interested. The research shows that the most "lajkują" their favorite bands or performers (average "lajkowanych" music artists is about 17), fewer books (average is 1.5). Among the most popular areas which students parade in the movies (2nd place) and television programs (3rd place).
- Research reflect the dramatic drop in readership among young people. This particular generation of picture and sound, which is why most postują videos from the portal youtube, or parts of your favorite TV shows and movies. For them, has the speed of communication, and yet read the book for weeks - says Pozdał.
What matters is the date of birth
As much as 85 percent. supplemented subjects age category. Additionally, 73 percent. women and 78 percent. men who filled the box in the "age", supplemented her completely, and have the exact day, month and year of your birth. The inclusion of the date of birth of friends on Facebook get a reminder that you need to make wishes.
仮想の誕生日を得るような仕事と恋の関係に消極教育や興味に関する情報を提供することを好む - 文化の社会心理学の学生は、彼らが好きなものをチェックして、Facebookの若いユーザーを与えることはありません。
Facebookはあなたが思うあなたについて以上言う
マーガレットコワレフスカヤ、ワルシャワの社会心理学における文化研究の第五年生は彼の人生の詳細はFacebookの仮想世界で19から25歳の人に分けているのかを見ることにしました。教授の科学的な監督の下で。 Wieslawは論文金のために終了した研究プロジェクトを受け入れる"ソーシャルネットワーキングサイトFacebookに基づいてポストモダンの変換のコンテキスト内の個々のアイデンティティー。"基本的な情報、仕事、教育、関係の状態、興味(お気に入りの引用符、映画、書籍、音楽)や友人の数:選択したプロファイルは、次のような要因に焦点を当て、女性100人と男性100人を調査した。研究者は、オープンプロファイルの多くに手を差し伸べるために、他の生徒が共有する友人のリストを使用していました。
仕事と関係の状態であることの場所
それは若いユーザーが教育や興味に関する情報を公開することを好むことが判明した。限り76パーセントとして。補足した被験者は、大学生のための見出しがあり、55パーセント。中等教育に関するデータを報告した。状況は、仕事とは全く違います - わずか34%だった。回答者は、彼らの専門的な経験について書きました。同様に、関係のステータス - わずか44%だった。このボックスを補足しました。
- 今日の若い人々にとって、インターネットはコミュニケーションの基本的な手段だけでなく、自己宣伝と自己イメージの作成だけではありません。それは、ソーシャルネットワーキングサイト、オンラインアイデンティティを作成して、頻繁にほとんどプロでそうである。これらの研究の結果は、彼らが共有したいものにデューデリジェンスを行うために、自分自身について公開された情報の選択を導く傾向を示す - 青少年ゾーンSWPSからミハルPozdał研究、コーチ若者は言う。
本よりももっと重要な音楽
Facebook上であなたのアイデンティティを作成することによって、生徒たちは興味を持っていることを示している。研究は示して最も "lajkują"自分の好きなバンドやパフォーマー(平均 "lajkowanych"音楽アーティストは約17である)、より少ない書籍(平均は1.5です)。その映画の中で学生のパレード(2位)やテレビ番組(3位)の中でも最も人気のあるエリア。
- 研究は若者の間で読者数の劇的な低下を反映しています。この特定の理由最もpostująビデオポータルYouTubeからです絵と音の発生、またはお好みのテレビ番組や映画の一部。彼らにとって、通信の速度を持っており、まだ数週間のために本を読む - Pozdał氏は述べています。
大事な誕生日です
限り85パーセントとして。被験者の年齢カテゴリを補った。さらに、73パーセント。女性と78パーセント。 "年齢"のボックスを埋め尽くした男たちは、彼女を完全補足され、正確な日を過ごして、あなたの誕生月と年。 Facebook上の友人の誕生日を含めることは、あなたが願いを加える必要があることを思い出させるものを取得します。
不想提供信息,教育和利益,不愿工作和爱情的关系,像一个虚拟的生日 - 检查学生在社会心理学的文化,他们喜欢什么,不给Facebook的年轻用户。
Facebook表示,更多地了解你比你想象的
玛格丽特科瓦列夫斯卡亚,五年级的学生在华沙社会心理学的文化研究决定,看看他的生活细节被分为年龄19-25岁的Facebook在虚拟世界中的人。在教授科学监管。维斯瓦夫接受完成的一个研究项目的论文周五“个人的身份背景下的后现代转换的基础上的社交网站Facebook。”选定的配置文件,调查了100名妇女和100名男子,一个重点因素,如:基本信息,工作和教育,关系地位,利益最喜爱的报价,电影,书籍,音乐和一些朋友。研究人员使用了共享其他学生接触到大量的开口断面的朋友列表。
工作地点和关系状态
原来,年轻用户喜欢发布信息的教育和利益。高达76%。补充科目前往大学,55%。中等教育报告的数据。目前的情况是完全不同的工作 - 只有34%。受访者写道:他们的专业经验。同样的,有关系的状态 - 只有44%。补充此框。
- 对于今天的年轻人在互联网不仅是基本的通信手段,也创造自我宣传和自我形象。它是在社交网站上创建自己的网上身份,并经常这样做,几乎是专业。这些研究结果显示趋势,指导选择对自己发布的信息,做尽职调查,他们想要分享什么 - 说米哈尔Pozdał研究,青年,从青年区SWPS教练。
音乐比书更重要
在Facebook上创建您的身份,学生们表示,他们有兴趣。研究表明,最“lajkują”他们最喜欢的乐队或表演(平均“lajkowanych”音乐艺术家约17),书比较少(平均1.5)。其中最流行的地区,学生游行(第二名)在电影和电视节目(第三位)。
- 研究急剧下降,读者反映在年轻人中。这种特殊的生成的图像和声音,这就是为什么大多数postują视频门户网站YouTube,或您最喜爱的电视节目和电影的部分。对于他们来说,具有通信速度,但几个星期读的书 - ,说Pozdał。
重要的是诞生之日起
由于高达85%。补充受试者年龄组别。此外,73%。妇女和78%。男人充满了对话框中的“年龄”,她补充完全,你的出生的确切日期,月份和年份。的朋友在Facebook上的出生之日起列入需要提醒您的愿望。
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