Wednesday, August 29, 2012

Tablets and smartphones instead of notebooks


Users are more likely to buy advanced smartphones and tablets rather than netbooks and notebooks before forming the driving force of the computing market. Worldwide PC sales fall slowly - say analysts - Computerworld reported.
Worldwide PC shipments in the second quarter of 2012 amounted to 87.5 million units. This means that declined compared to the second quarter of 2011 by 0.1 percent. and was the sixth consecutive quarter in which there has been the growth - said in its report analyst firm Gartner. As noted in the report, principal analyst at Gartner, Mikako Kitagawa, less interest in computers is due to the financial crisis and lack of funds for such purchases, and less interest on the part of PC users.
Kitagawa drew attention to the growing position in the tablet market, and the most advanced smartphones that increasingly resemble structurally microcomputers.
He also noted that the large expenses incurred by the major notebook manufacturers to develop ultraboków - very thin and powerful laptops with long-acting in Battery mode, it does not reflect the results of the sale, which means that consumers are not very interested in them.
Maybe - analyst adds - this is still too much new on the market. The chip itself-chip Processor Intel Ivy Bridge, which is the basis for the construction of motherboards ultrabooków entered the market relatively recently, in the second quarter of this year, so the interest ultrabookami can be seen in the market "at a later date."
However, other analysts argue that smartphones and tablets users are more interested than the Ultrabook and notebooks. Zeus Kerravala, an analyst at ZK Research believes that even they are now the most widely purchased computer equipment on the market.
"PCs are a great tool for creating information and smartphones and tablets to its consumption. We are increasingly dealing with consumers of information rather than its creators "- adds
's Top manufacturers of PCs on the market has not changed much. The leader, according to a report by Gartner, HP is still the order of 14.9 percent share. In second place is the Chinese Lenovo, reducing the gap with HP, with 14.7 percent. The third place is occupied by Acer with 11 percent. the fourth and fifth - respectively 10.7 percent of Dell. and Asus with 7 percent.


ユーザーがコンピューティング市場の駆動力を形成する前に、高度なスマートフォンやタブレットではなく、ネットブックやノートを買う可能性が高くなります。世界のパソコン販売台数は徐々に落ちる - アナリストは言う - Computerworldは報じた。
2012年第2四半期の世界PC出荷台数は87.5万台に達した。この0.1%、2011年第2四半期に比べて減少したことを意味します。と成長があったた6四半期連続だった - その報告書調査会社ガートナーの中で述べている。 Gartnerの主席アナリスト北川美佳子で述べたように、コンピュータにあまり関心は、金融危機とそのような購入のための資金と、PCユーザーの一部にはあまり関心が不足しているためです。
北川はタブレット市場の成長位置、ますます構造的に似ているマイコン最も先進的なスマートフォンへの注目を集めました。
彼はまた、多額の費用がultrabokówを開発するために主要なノートPCメーカーが負担することに注意 - バッテリー·モードで長時間作用型と非常に薄く、強力なラップトップ、それは、消費者がそれらに非常に興味がないことを意味販売の結果を反映していない。
多分 - アナリストが追加されます - これは、市場にはまだあまりにも多くの新機能です。マザーボードultrabookówの建設のための基礎となっているチップ自体は、オンチッププロセッサインテルアイビーブリッジは、比較的最近になって、今年の第2四半期に、とても関心ultrabookamiが市場で見ることができる市場に参入した "後日。"
しかし、他のアナリストは、スマートフォンやタブレットのユーザーはUltrabookとノートPCよりも興味を持っていると主張している。ゼウスKerravala、ZK Researchのアナリストも、彼らは今では市場で最も広く購入されたコンピュータ機器であると信じている。
"PCは、その消費量に情報とスマートフォンやタブレットを作成するための優れたツールです。我々は、ますます "情報の消費者ではなく、その創造者を扱っている - 追加
市場でのPCのトップメーカーは、あまり変わっていません。リーダーは、ガートナーの報告によると、HPはまだ14.9パーセントのシェアの順序です。第二に中国のLenovoは14.7パーセントと、HPとのギャップを減らすことです。三位は11%とエイサーで占められている。第四と第五 - デルのそれぞれ10.7パーセント。そして7パーセントとAsus。


用户更可能购买先进的智能手机和平板电脑而不是上网本和笔记本电脑计算市场之前形成的驱动力。全球个人电脑销量缓慢下降 - 分析师们说 - “计算机世界报。
在2012年第二季度全球PC出货量为8750万台。这意味着,到2011年第二季度相比下降了0.1%。并且是连续第六个季度,其中有一直增长 - 在其报告中分析公司Gartner说。正如Gartner的首席分析师美佳子北川,是由于金融危机的影响和缺乏资金,例如购买,并减少利息的部分PC用户对计算机的兴趣。
北川提请注意在平板电脑市场不断增长的位置,和最先进的智能手机越来越像结构的微型计算机。
他还指出,的大费用因各大笔记本厂商,以开发ultraboków - 非常薄的和强大的笔记本电脑长,作用在电池供电模式下,它并没有反映的销售,即消费者是不是非常有兴趣在他们的结果。
也许 - 分析师补充 - 这仍然是太多新的市场。该芯片本身的芯片处理器英特尔常春藤桥的基础上兴建的主板比较最近ultrabooków进入的市场,在第二季度,今年,这样的兴趣ultrabookami可以看到,在市场“在稍后的日期。”
不过,其他分析师认为,智能手机和平板电脑用户更感兴趣的Ultrabook和笔记本电脑。 ZK研究的分析师Zeus Kerravala说,他们认为,即使是现在市场上最广泛的购买电脑设备。
“个人电脑是一个伟大的工具,用于创建信息和智能手机和平板电脑,其消费。我们越来越多地处理与消费者的信息,而不是它的创造者“ - 添加
个人电脑市场上的顶级制造商没有太大的改变。领导者,根据Gartner的一份报告,HP仍的顺序14.9%的市场份额。排在第二位的是中国的联想,减少了与HP的差距,为14.7%。第三位的是宏碁占据11%。第四和第五位 - 分别为10.7%,戴尔。和华硕的7%。


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