Researchers from the USA have developed an intelligent system to assist in driving a car, making it easy to maneuver in dangerous situations - said the magazine "New Scientist".
Sterling Dr. Anderson and Dr. Karl Iagnemma, scientists from Robotic Mobility Group at the Massachusetts Institute of Technology have developed a solution to facilitate the proper heavy vehicle driving along a narrow road or on the road with obstacles. Named "kopilotem intelligent" system consists of the computer software, cameras and laser range finder, the type often used in all armies of the world.
The system identifies and targets the distance from obstacles, which can be as sharp turns, growing on the roadside a large tree, zagrodzenia road segments or cones. Communicate information to the driver about them that determines the ride. However, the system does not allow for too sudden maneuvers such as steering wheel, increasing the speed, which could jeopardize the safety of the car.
He said, "New Scientist," Dr. Anderson, it would be easier to perform fully automatic system, driving a car, and to construct a system that "współkieruje" is much more difficult, because the system works only in emergency situations.
The researchers tested the new solution at the track the Ford factory in Dearborn Group, using cars with different size, weight, power and inertia - beach buggy from the Jaguar S, with an average speed of 48 km / h
The next step for the team will adapt the system to the level of skill of the driver. As Anderson said, "it must be useful both for beginners and for those who drive with a screech of tires and burning rubber Swede."
According to Anderson, depending on the class system, it will cost from 5,000 to 10,000 dollars. Probably will be on the market for about 5 years. The researchers at MIT has shown the Congress in June 2012 IEEE Intelligent Vehicles Symposium in Madrid.
米国の研究者らは、危険な状況で操縦することが容易になり、車を運転を支援するためのインテリジェントなシステムを開発した - 雑誌 "ニューサイエンティスト"を語った。
スターリング博士アンダーソン博士とカールIagnemma、マサチューセッツ工科大学のロボットモビリティグループからの科学者は、狭い道路に沿って、または障害物が道路上の運転適切な重い車両を容易にするためのソリューションを開発しました。名前の "kopilotemインテリジェント"システムは、コンピュータ·ソフトウェア、カメラ、レーザレンジファインダ、しばしば世界のすべての軍隊で使用されるタイプのもので構成されています。
システムは、路側大木、zagrodzenia道路セグメントまたはコーンに生育する、鋭いターンとすることができ、障害物からの距離を識別し、対象としています。乗り心地を決定し、それらについてのドライバーに情報を伝える。ただし、システムは、車の安全性を損なう可能性がある速度を増加させる、ステアリングホイール等のあまりに突然の演習のために許可されていません。
彼は、 "ニュー·サイエンティストは、"博士アンダーソンは、それは車を運転し、完全に自動化システムを実行することが容易になるだろうし、システムが、緊急の場合にのみ動作するため、 "współkieruje"は、はるかに困難であることがシステムを構築する、と述べた。
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チームの次のステップは、ドライバーのスキルのレベルにシステムを適応させます。アンダーソンが言ったように、 "それは初心者のために、タイヤと燃えるゴムスウェーデン人の金切り声で運転人のための両方に有用であることが必要です。"
アンダーソンによると、クラスのシステムに応じて、それは5000から10,000ドルに費用がかかります。おそらく約5年間の市場になるでしょう。 MITの研究者は、マドリードで2012年6月のIEEE知能自動車シンポジウムに議会を示している。
来自美国的研究人员已经开发出一种智能系统,协助驾驶汽车使得它容易操纵在危险的情况下 - “新科学家”杂志说。
925安德森博士和卡尔博士Iagnemma,,机器人移动集团在麻省理工学院的科学家已经开发出一种解决方案,为推动妥善沿着一条狭窄的道路或道路上有障碍的重型车辆驾驶。被命名为“kopilotem智能”系统由计算机软件,数码相机和激光测距仪,在世界所有的军队常用的类型。
该系统识别和目标的距离的障碍物,它可以是作为急转弯,路边的大树,zagrodzenia路段或圆锥体上生长。信息传达给他们决定搭的驱动程序。然而,该系统不容许太突然了演习,如方向盘,增加的速度,可能危及安全的汽车。
他说,“”新科学家“,”安德森博士,这将是更容易进行全自动系统,驾驶汽车,并构建一个系统,“współkieruje”要困难得多,因为系统只在紧急情况下。
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为球队的下一个步骤将适应系统的驱动程序的技能水平。安德森说,“它必须是有用的初学者和驱动一个尖叫的轮胎和橡胶燃烧的瑞典人。”
据Anderson说,根据等级制度,将成本从5,000到10,000美元。可能会在市场上5年左右。麻省理工学院的研究人员已经表明国会在2012年6月IEEE智能车辆研讨会在马德里。
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